Green fingers

Jag har sedan ett par veckor försökt odla avokadoplantor. Tre stycken kärnor har jag använt och försökt, och ingen tog sig. Jag hade gett upp, men lät plasten sitta kvar över krukan och såg sedan en dag att det faktiskt stack upp ett litet skott! Nu har den blivit "jättestor" och jag hoppas att jag kommer kunna hålla sig (läs:jag kommer ihåg att vattna den).
 
Har hört att avokado ska vara svårodlade, så jag blev faktiskt extra glad över att jag lyckats få fram en, även om den växte underifrån/sidan istället för ur krysset där jag tyckte den skulle växa. Om jag får fram en avokado från denna är jag fan bäst.
 
Bild tagen med Fish eye objektiv, som jag sällan använder. Note to self: använd det mer.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback