Vindaloo Magic U

 
 
 
Ord finns inte. Kommer aldrig finnas. Den här lilla hunden ger mig så himla mycket: energi, lyckokänslor, glädje, kärlek, skratt, tårar, magont och spunk. Allt på samma gång. Jag älskar henne in i döden och mer ändå. Min dröm var att äga, ta hand om, älska och vara älskad, av en afghanhund. Den drömmen gick i uppfyllelse 1 september 2013 då jag hämtade hem en liten tjej med enorm vilja, starka åsikter, ett jävla humör, tio ton med kärlek att ge och massor med attityd. Jag kan aldrig tacka hennes uppfödare, Sofia Lindh, nog för att just Seger blev min.
 
För att göra en lång historia kort har jag varit med Seger och hennes syskon från väldigt tidig ålder, innan de ens öppnade ögonen, och jag fastnade väldigt tidigt för henne. Redan när hon var en liten korv och bara kravlade runt var hon lite av en favorit. Desto mer hon växte på höjden, och bredden, växte också hennes plats i mitt hjärta och där sitter hon kvar. Hon var den vackraste lilla valp jag sett, med ögon som det bara lyser bus om, med kraftigt markerade ögonbryn.
 
Idag är hon min och vi har så kul tillsammans, vi lär oss galenskaper, vi går i skogen, vi busar med hundkompisar, vi hälsar på mina kompisar och vi kommer åka på uställningar. Seger och jag har hittills varit på en utställning, i enköping första helgen i oktober. Vi blev placerade som 4.a i babyklass med en jättefin kritik.
 
Jag ser verkligen fram emot att få leva mitt liv med denna lila luddboll coh ni kommer garanterat få följa hennes, och min, utveckling, om ni följer min blogg.
 
 
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback